Başkan Powell'ın Basın Toplantısı Transkripti
7 Mayıs 2025
BAŞKAN POWELL. İyi günler. Meslektaşlarım ve ben, Amerikan halkının yararı için maksimum istihdam ve istikrarlı fiyatlar olan ikili görev hedeflerimize ulaşmaya kararlılıkla odaklanmış durumdayız. Artan belirsizliğe rağmen, ekonomi hala sağlam bir konumda. İşsizlik oranı düşük kalmaya devam ediyor ve işgücü piyasası maksimum istihdama yakın veya bu seviyede bulunuyor. Enflasyon büyük ölçüde düştü ancak yüzde 2'lik uzun vadeli hedefimizin biraz üzerinde seyrediyor.
Hedeflerimizi desteklemek amacıyla, Federal Açık Piyasa Komitesi bugün politika faiz oranımızı değiştirmeme kararı aldı. Daha yüksek işsizlik ve daha yüksek enflasyon riskleri artmış görünüyor ve mevcut para politikası duruşumuzun, potansiyel ekonomik gelişmelere zamanında yanıt vermek için bizi iyi bir şekilde konumlandırdığına inanıyoruz. Ekonomik gelişmeleri kısaca gözden geçirdikten sonra para politikası hakkında daha fazla şey söyleyeceğim.
Geçen yılki yüzde 2,5'lik büyümenin ardından, GSYH'nin ilk çeyrekte düştüğü bildirildi; bu düşüş, büyük olasılıkla işletmelerin potansiyel tarifeler öncesinde ithalatı artırmasından kaynaklanan net ihracattaki dalgalanmaları yansıtıyordu. Bu olağandışı dalgalanma, geçen çeyrekteki GSYH ölçümünü karmaşıklaştırdı. Net ihracat, stok yatırımları ve hükümet harcamalarını hariç tutan Özel Yurtiçi Nihai Alımlar (PDFP), ilk çeyrekte geçen yılki hızla aynı, sağlam bir yüzde 3 oranında büyüdü. PDFP içinde, tüketici harcamalarındaki büyüme yavaşlarken, ekipman ve maddi olmayan varlıklara yapılan yatırımlar dördüncü çeyrekteki zayıflıktan sonra toparlandı. Ancak, hanehalkı ve işletme anketleri, büyük ölçüde ticaret politikası endişelerini yansıtan, ekonomik görünüme ilişkin duyarlılıkta keskin bir düşüş ve yüksek belirsizlik bildiriyor. Bu gelişmelerin gelecekteki harcama ve yatırımları nasıl etkileyebileceği henüz görülecektir.
Sayfa 1 / 4
İşgücü piyasasında koşullar sağlam kalmaya devam etti. Bordrolu iş artışları son üç ayda aylık ortalama 155 bin oldu. İşsizlik oranı, yüzde 4,2 seviyesinde düşük kalmaya devam ediyor ve son bir yıldır dar bir aralıkta seyrediyor. Ücret artışı, enflasyonu hala aşmasına rağmen ılımlı seyretmeye devam etti. Genel olarak, geniş bir gösterge seti, işgücü piyasasındaki koşulların genel olarak dengede olduğunu ve maksimum istihdamla tutarlı olduğunu gösteriyor. İşgücü piyasası önemli bir enflasyonist baskı kaynağı değil.
Enflasyon, 2022 ortalarındaki zirvelerinden önemli ölçüde gevşedi ancak yüzde 2'lik uzun vadeli hedefimizin biraz üzerinde kalmaya devam ediyor. Toplam PCE fiyatları Mart'a kadar olan 12 ayda yüzde 2,3 yükseldi; oynak gıda ve enerji kategorileri hariç, çekirdek PCE fiyatları yüzde 2,6 yükseldi. Kısa vadeli enflasyon beklentileri, hem piyasa hem de anket bazlı ölçümlere yansıdığı gibi yükseldi. Tüketiciler, işletmeler ve profesyonel tahminciler dahil olmak üzere anket katılımcıları, tarife artışlarını itici faktör olarak işaret ediyor. Ancak, önümüzdeki bir yıl veya civarı sonrasında, uzun vadeli beklentilerin çoğu yüzde 2'lik enflasyon hedefimizle tutarlı kalmaya devam ediyor.
Para politikası eylemlerimiz, Amerikan halkı için maksimum istihdam ve istikrarlı fiyatları teşvik etme ikili görevimiz tarafından yönlendirilmektedir. Bugünkü toplantıda Komite, federal fon oranları hedef aralığını yüzde 4-1/4 ila yüzde 4-1/2'de tutma ve bilançomuzun büyüklüğünü azaltmaya devam etme kararı aldı.
Yeni Yönetim, dört ayrı alanda önemli politika değişiklikleri uygulama sürecindedir: ticaret, göç, maliye politikası ve düzenleme. Şimdiye kadar açıklanan tarife artışları beklenenden önemli ölçüde daha büyük olmuştur. Ancak, tüm bu politikalar hala gelişiyor ve ekonomiye etkileri oldukça belirsiz kalmaya devam ediyor. Ekonomik
Sayfa 2 / 4
koşullar geliştikçe, gelen verilere, görünüme ve risk dengesine dayanarak para politikasının uygun duruşunu belirlemeye devam edeceğiz.
Açıklanan tarife artışlarının büyük olması ve devam etmesi durumunda, büyük olasılıkla enflasyonda bir artışa, ekonomik büyümede bir yavaşlamaya ve işsizlikte bir artışa neden olacaktır. Enflasyon üzerindeki etkiler kısa süreli olabilir - fiyat seviyesinde tek seferlik bir kaymayı yansıtarak. Enflasyonist etkilerin bunun yerine daha kalıcı olması da mümkündür. Bu sonuçtan kaçınmak, tarife etkilerinin büyüklüğüne, bunların fiyatlara tam olarak yansımasının ne kadar süreceğine ve nihayetinde uzun vadeli enflasyon beklentilerinin iyi bir şekilde sabitlenmesine bağlı olacaktır.
Yükümlülüğümüz, uzun vadeli enflasyon beklentilerini iyi bir şekilde sabitlemek ve devam eden bir enflasyon sorunundan kaynaklanan fiyat seviyesinde tek seferlik bir artışı önlemektir. Bu yükümlülüğü yerine getirirken, maksimum istihdam ve fiyat istikrarı görevlerimizi dengeleyeceğiz, fiyat istikrarı olmadan tüm Amerikalılara fayda sağlayan uzun süreli güçlü işgücü piyasası koşullarını elde edemeyeceğimizi aklımızda tutacağız.
İkili görev hedeflerimizin gerilim içinde olduğu zorlu bir senaryoda kendimizi bulabiliriz. Böyle bir durumun gerçekleşmesi halinde, ekonominin her hedeften ne kadar uzakta olduğunu ve bu boşlukların kapanması için potansiyel olarak farklı zaman ufuklarını göz önünde bulunduracağız. Şimdilik, politika duruşumuzda herhangi bir ayarlama yapmadan önce daha fazla netlik beklemek için iyi bir konumdayız.
Bu toplantıda Komite, beş yıllık para politikası çerçeve incelememizin bir parçası olarak görüşmelerine devam etti. Enflasyon dinamiklerine ve para politikası stratejimize etkilerine odaklandık. İncelememiz, ülke çapında geniş bir katılımcı yelpazesini içeren Fed Dinliyor etkinlikleri ve gelecek hafta bir araştırma konferansı dahil olmak üzere halkla ilişkiler ve kamu etkinliklerini içermektedir.
Sayfa 3 / 4
hafta. Bu süreç boyunca, yeni fikirlere ve eleştirel geri bildirimlere açığız ve bulgularımızı belirlerken son beş yılın derslerini dikkate alacağız. İncelemeyi yaz sonuna kadar tamamlamayı hedefliyoruz.
Fed'e para politikası için iki hedef atanmıştır: maksimum istihdam ve istikrarlı fiyatlar. Maksimum istihdamı desteklemeye, enflasyonu sürdürülebilir bir şekilde yüzde 2 hedefimize indirmeye ve uzun vadeli enflasyon beklentilerini iyi bir şekilde sabitlemeye kararlıyız. Bu hedeflere ulaşmadaki başarımız tüm Amerikalılar için önemlidir. Eylemlerimizin ülke genelindeki toplulukları, aileleri ve işletmeleri etkilediğini anlıyoruz. Yaptığımız her şey kamu hizmetimize yöneliktir. Fed'de maksimum istihdam ve fiyat istikrarı hedeflerimize ulaşmak için elimizden geleni yapacağız. Teşekkür ederim. Sorularınızı bekliyorum.
MICHELLE SMITH. Steve.
STEVE LIESMAN. Steve. Steve Liesman, CNBC. Sayın Başkan, sorumu aldığınız için teşekkür ederim. Son toplantıdan bu yana çok şey oldu. Tarifeler uygulandı, tarifeler kaldırıldı ve bu arada Kongre'de ilerleyen bir yasa tasarısı vardı. Ve sadece bildiriminizin son kısmı hakkında sizi sıkıştırmam mümkün mü merak ediyorum. Şu anda görevin hangi tarafının acil bakım gerektireceğine karar vermeye daha yakın mısınız?
BAŞKAN POWELL. Peki, bildirimimizde, toplantı sonrası bildirimde belirttiğimiz gibi, daha yüksek işsizlik ve daha yüksek enflasyon risklerinin her ikisinin de arttığına karar verdik. Ve bu, bu arada, tabii ki Mart ayına kıyasla. Yani söyleyebileceğimiz bu. Bunun hangi yönde gelişeceğini bildiğimizi sanmıyorum. Örneğin, tarife politikalarının nereye yerleşeceği konusunda büyük bir belirsizlik olduğunu düşünüyorum ve ayrıca yerleştiklerinde, ekonomiye büyüme ve istihdam açısından ne gibi etkileri olacağını düşünüyorum. Ve bunu yapmak için henüz çok erken olduğunu düşünüyorum.
Sayfa 4 / 4
bunu bildiğimizi biliyoruz. Yani, nihayetinde politika oranımızın iyi bir yerde olduğunu düşünüyoruz, bu nedenle tarifeler ve nihayetinde ekonomi üzerindeki etkileri hakkında daha fazla netlik beklerken kalabiliriz.
STEVE LIESMAN. Bir karar verebilme açısından ne aradığınızı anlatırken, verilerin size ne söylediği konusunda rahat hissetmeden veya Komitenin rahat hissetmeden önce uzun vadeli bir süreç gibi geldi.
BAŞKAN POWELL. Bildiğimizi sanmıyorum. Biliyorsunuz, bence -- bugün nerede olduğumuza bakın, Q1 GSYİH'deki çarpıklıkları bir nevi aşarsanız, hala sağlam bir hızla büyüyen bir ekonomiye sahipsiniz. İşgücü piyasası sağlam görünüyor. Enflasyon yüzde ikinin biraz üzerinde seyrediyor. Dolayısıyla, dayanıklı ve iyi durumda olan bir ekonomi ve politikamız bir nevi mütevazı veya orta derecede kısıtlayıcı. Geçen sonbaharda olduğundan 100 baz puan daha az kısıtlayıcı. Ve bu yüzden, bekle ve gör demek için iyi bir yerde olduğumuzu düşünüyoruz. Acele etmemiz gerektiğini sanmıyoruz. Sabırlı olabileceğimizi düşünüyoruz. Verileri izliyor olacağız. Veriler hızlı veya yavaş hareket edebilir, ancak para politikası yanıtının ne olması gerektiği konusunda her şeyin gelişmesine ve netleşmesine izin vermek için iyi bir konumda olduğumuzu düşünüyoruz.
MICHELLE SMITH. Nick.
NICK TIMIRAOS. Nick Timiraos, The Wall Street Journal için. Sayın Başkan, 2021 civarında arz şoklarında doğal olarak çok fazla [duyulmayan] var. Ancak mevcut durumun dikkat çekici farklılıkları olduğunu savunanlar var, enerji maliyetleri düştü, konut dengesizlikleri dört yıl öncesine hiç benzemiyor, işgücü talebi yavaş yavaş soğuyor ve ücret artışı yüzde dördün altında seyrediyor. Bu yıl mal fiyatlarındaki bir artışın ötesinde daha yüksek enflasyonu besleyebilecek şu anda ne görüyorsunuz?
Sayfa 5 / 4
BAŞKAN POWELL. Sanırım temel enflasyon görünümünün iyi olduğunu düşünüyorum, yani enflasyonun şu anda yüzde ikinin biraz üzerinde seyrettiğini. Ve konut hizmetleri ve konut dışı hizmetlerde temelde iyi veriler elde ettik, ki bu büyük bir kısım. Dolayısıyla bu kısım bence iyi ilerliyor. Ama o kadar çok şey var ki bilmiyoruz. Bence -- ve biz iyi bir konumdayız, bekle ve gör, mesele bu, acele etmemize gerek yok. Ekonomi -- dayanıklı ve oldukça iyi durumda. Politikamız iyi konumlandırılmış, daha fazlasını görmek için beklemenin maliyeti oldukça düşük, diye düşünüyoruz. İşte yaptığımız şey bu. Ve biliyorsunuz, Yönetimin tarifeler konusunda birçok ülkeyle müzakerelere girdiğini göreceğiz. Her hafta ve her ay tarifelerin nereye gideceği konusunda daha fazla şey bileceğiz ve bu şeyleri görmeye başladığımızda etkilerinin ne olacağını bileceğiz. Dolayısıyla, öğreniyor olacağımızı düşünüyoruz. Bunun ne kadar süreceğini size söyleyemem. Ancak şimdilik, bekle ve gör ve izle konusunda oldukça net bir karar gibi görünüyor.
NICK TIMIRAOS. Peki, acele etmenize gerek olmadığını söylediğinizde, bu, duruşunuzda bir değişikliğin bir sonraki toplantınız kadar erken gerekebileceği şekilde görünümün değişebileceği anlamına geliyor mu?
BAŞKAN POWELL. Biliyorsunuz, dediğim gibi, biz - politika duruşumuz konusunda rahatız. Bence doğru olan - biz doğru yerdeyiz, bekleyip olayların nasıl geliştiğini göreceğiz. Acele etmemiz gerektiğini sanmıyoruz. Sabırlı olmanın uygun olduğunu düşünüyoruz. Ve biliyorsunuz, işler geliştiğinde - tabii ki bir kaydımız var - gerektiğinde hızlı hareket edebiliriz. Ancak şu anda doğru olan şeyin bekleyip işlerin nasıl geliştiğini görmek olduğunu düşünüyoruz. Çok fazla belirsizlik var. İşletmelerle, piyasa katılımcılarıyla veya tahmincilerle konuşursanız, herkes gelişmeleri nasıl oynayacağını görmek için bekliyor ve sonra daha iyi bir karar verebileceğiz.
Sayfa 6 / 4
para politikası için uygun yolun ne olduğu hakkında bir değerlendirme. Yani orada değiliz, ve biliyorsunuz, bunun için size bir zaman çerçevesi veremem.
MICHELLE SMITH. Jonnelle.
JONELLE MARTE. Jonnelle Marte, Bloomberg ile. Yani, birçok ekonomist resesyon olasılığının arttığını fiyatlıyor ve bazıları, daha yüksek enflasyon riskleri göz önüne alındığında Fed'in önleyici olarak faizleri düşürmesinin daha zor olduğunu belirtiyor. Peki, görünüm göz önüne alındığında, hala yumuşak iniş için bir yol görüyor musunuz ve bu nasıl görünüyor?
BAŞKAN POWELL. Peki, şunu söyleyeyim, yani, nerede olduğumuza bir bakalım. Yani, 2024 boyunca bugüne kadar, biliyorsunuz, işsizlik bir yıldan fazla bir süredir yüzde dördün altında, enflasyonun şu anda yüzde yirmilerin ortalarına kadar düştüğünü gördük ve ekonomi yüzde 2 buçuk oranında büyüyor. Yani gördüğümüz ekonomi bu. Tarife kapsamı ve ölçeği göz önüne alındığında muhtemel görünen şey, daha yüksek enflasyon, daha yüksek işsizlik riskini kesinlikle göreceğimizdir. Ve eğer gördüğümüz buysa, eğer - biliyorsunuz, tarifeler nihayetinde o seviyelere getirilirse, ki bunu bilmiyoruz, o zaman göreceğiz - hedeflerimize doğru daha fazla ilerleme görmeyeceğiz, ancak bunda bir gecikme görebiliriz. Bence - biliyorsunuz, düşüncemizde elde edeceğimiz - hiçbir zaman - hedeflerimize ulaşmaktan başka bir şey yapmayacağız. Ancak en azından gelecek yıl için yapacağımız şey, yine o hedeflere doğru ilerleme kaydetmeyeceğiz, eğer - eğer tarifeler bu şekilde ortaya çıkarsa. Mesele şu ki, bunu bilmiyoruz. Tarifelerin kapsamı, ölçeği, zamanlaması ve kalıcılığı hakkında çok fazla belirsizlik var. Yani bu bu. Önleme açısından, biliyorsunuz, 2019 kesintilerine, önleyici olarak bakabilirsiniz. Geçen sonbaharda yaptığımızın hiç de önleyici olduğunu söyleyemem. Aslında biraz geç kalmıştı. Ama 2019'da üç kez kestik. Ama durum şuydu, zayıflayan bir ekonominiz vardı ve enflasyonunuz yüzde 1,6 idi. Yani bu,
Sayfa 7 / 4
önleyici olarak hareket edebilirsiniz. Şimdi enflasyon hedefimizin üzerinde seyrediyor. Dört yıldır hedefimizin üzerinde. Şimdi hedefimizin çok üzerinde değil. Ve ne olursa olsun enflasyon üzerinde yukarı yönlü baskı görecek bir beklentimiz var. Tahmincilerin nerede olduğuna bakarsanız, hepsi enflasyonda bir artış tahmin ediyor. Yani bu - ve sonra da var, biliyorsunuz, ekonomide zayıflama tahminleri ve bazıları resesyon tahmini yapıyor. Bu konuda bir tahmin yayınlamıyoruz, resesyon olasılığını değerlendiren bir tahmin yayınlamıyoruz; ancak her durumda, önleyici olabileceğimiz bir durum değil, çünkü daha fazla veri görene kadar verilere doğru yanıtın ne olacağını gerçekten bilmiyoruz.
MICHELLE SMITH. Colby.
COLBY SMITH. Colby Smith, The New York Times ile. Başkan Powell, ancak Komitenin işgücü piyasasında ve ekonomi genelinde faiz oranlarını tekrar düşürmek için ne kadar zayıflama görmesi gerekiyor? Bu, belirli bir süre zarfında işsizlik oranındaki belirli bir artışla mı ilgili, yoksa belki belirli sayıda negatif aylık iş raporuyla mı ilgili? Yani, bu değerlendirmeyi nasıl yapıyorsunuz?
BAŞKAN POWELL. Biliyorsunuz, her şeyden önce, bunu henüz görmüyoruz, değil mi, yüzde 4,2 işsizlik, iyi katılım, ücretler çok iyi davranıyor, katılım, bahsettiğim gibi, iyi bir seviyede. Yani biliyorsunuz, işgücü piyasasıyla birlikte, verilerin toplamına bakacağız. İşsizlik oranının seviyesine bakacağız, değişim hızıyla birlikte, işgücü piyasası verilerinin tamamına bakarak koşulların gerçekten kötüleşip kötüleşmediği konusunda bir fikir edineceğiz. Ve aynı zamanda, görevin diğer tarafına bakıyor olacağız. Bu iki şeyi dengelemek zorunda kalabileceğimiz bir pozisyonda olabiliriz, ki bu, tabii ki, yapmamız gereken çok - zorlu bir dengeleyici karar.
Sayfa 8 / 4
COLBY SMITH. Dengeleme konusuna gelince, yani, Komitenin ekonominin her hedeften ne kadar uzakta olduğunu ve o noktaya geri dönmenin ne kadar süreceğini göz önünde bulunduracağını belirttiniz. Ama bu pratikte ne anlama geliyor? Yani, bu değerlendirmenin ne kadarı tahmine karşı veri bağımlılığına dayanacak?
BAŞKAN POWELL. İkisinin birleşimi olacaktır. Yani, şunu söyleyelim, bu - bu karmaşık ve zorlu bir karar olacaktır, eğer - ve bu - bu durumda değiliz, ancak durum, eğer iki hedef gerilim içindeyse. Yani, işsizliğin rahatsız edici bir şekilde yükseldiğini ve enflasyonun da yükseldiğini varsayalım, şu anda içinde bulunduğumuz durum değil, varsayımsal olarak; ancak hedeflerden ne kadar uzakta olduklarına, hedeflerden ne kadar uzakta olmalarının beklendiğine, hedeflerine geri dönmenin beklenen süresine bakacağız. Tüm bu şeylere bakacağız ve zorlu bir karar vereceğiz. Ve bu bizim çerçevemiz içinde. Her zaman düşüncemizde olmuştur. Biliyorsunuz, çok uzun zamandır bu soruyla karşılaşmadık. Ve yine, verilmesi zor bir karar ve bugün yüzleşmediğimiz bir karar ve asla yüzleşemeyebiliriz. Ama biliyorsunuz, düşüncemizde tutmalıyız.
MICHELLE SMITH. Edward.
EDWARD LAWRENCE. Teşekkür ederim, Edward Lawrence, Fox Business'dan. Yani, ayın ilk artışını gösteren TÜFE raporu çıktı. Yaklaşık üç yıldır, iş raporlaması gördüğümüz sağlamdı. Aynı zamanda, yaşadığımız bu yeni tarifeler var. Peki, bu göz önüne alındığında, Federal Rezerv bu yıl faizleri hiç indirmeli mi?
BAŞKAN POWELL. Biliyorsunuz, bu duruma bağlı olacak. Bence sadece bir adım geri çekilmeniz ve işte bu yüzden buradayız, biliyorsunuz, bunun nasıl gelişeceğini görmemiz gerekecek. Bu yıl faizleri kesmemiz uygun olabilecek durumlar var.
Sayfa 9 / 4
olduğu durumlar var ve biz sadece bilmiyoruz. Bu durumun nasıl çözüleceği ve istihdam için - ve enflasyon için ekonomik etkileri hakkında daha fazla bilgi sahibi olana kadar, uygun yolun ne olduğunu bildiğimi güvenle söyleyemezdim.
EDWARD LAWRENCE. Yani, bunun üzerine, sadece, biliyorsunuz - o zaman Başkan Trump'ın sizi kişisel olarak ve Federal Rezervi faiz indirimleri yapmaya çağırması bugünkü kararınızı nasıl etkiliyor ve iş zorluğunuzu nasıl etkiliyor?
BAŞKAN POWELL. İşimizi yapmamızı hiç etkilemiyor. Yani biz - biliyorsunuz, her zaman aynı şeyi yapacağız, o da araçlarımızı Amerikan halkının yararı için maksimum istihdam ve fiyat istikrarını teşvik etmek için kullanacağız. Her zaman sadece ekonomik verileri, görünümü, risk dengesini ve hepsi bu kadar, dikkate alacağız, düşüneceğimiz tek şey bu. Yani gerçekten işimizi veya yapma şeklimizi hiç etkilemiyor.
MICHELLE SMITH. Howard.
HOWARD SCHNEIDER. Merhaba, Howard Schneider, Reuters ile, ve zaman ayırdığınız için teşekkürler. Merak ediyorum - yani, ilk çeyrek GSYİH'deki karmaşıklık ve önümüzde ne olduğu göz önüne alındığında, şu anda ekonominin temel yönü hakkında içgüdünüzün ne söylediğini merak ediyorum. Meslektaşlarınızın çoğu büyümenin yavaşladığını hissettiğini söyledi. Eğer öyleyse, yavaşlamanın ne kadar olabileceği konusunda bir fikriniz var mı? Olayların nasıl geliştiği hakkında içgüdünüz ne söylüyor?
BAŞKAN POWELL. İçgüdüm bana ekonominin yolu hakkında belirsizliğin aşırı derecede yüksek olduğunu, [kahkahalar] ve aşağı yönlü risklerin arttığını söylüyor. Risk, bildirimimizde belirttiğimiz gibi, daha yüksek işsizlik ve daha yüksek enflasyon riskleri arttı, ancak henüz gerçekleşmedi. Gerçekten gerçekleşmedi. Verilerde gerçekten değil, bu yüzden - ve bu bana içgüdüden daha fazlasını söylüyor çünkü bence açıkçası, doğru olan
Sayfa 10 / 4
Bizim için yapılacak şey şu ki -- biz iyi bir yerdeyiz, politikamız çok iyi bir yerde ve doğru olan şey daha fazla netlik beklemek. Ve ben -- biliyorsunuz, normalde işler netleşir ve uygun yön netleşir, normalde olan budur, değil mi? Şu anda ne olacağını söylemek çok zor. Bu arada, ekonomi iyi gidiyor. Politikamız - biliyorsunuz, çok kısıtlayıcı değil. Biraz kısıtlayıcı. Geçen yaz olduğundan 100 baz puan daha az kısıtlayıcı. Yani, iyi bir yerde olduğumuzu düşünüyoruz ve beklemenin ve ekonominin yönü hakkında daha fazla netlik elde etmenin uygun olduğunu düşünüyoruz.
HOWARD SCHNEIDER. Peki, şu anda ekonominin bu iyi tarafı hakkında sizi sıkıştırmama izin verin, çünkü son seferde Beige Book'u çok yakından okuduğumda, biliyorsunuz, çok fazla negatif şey vardı, negatif duyarlılık vardı. Ve herkesin şu anda yumuşak verilere baktığını biliyorum. Kendiniz de söylediğiniz gibi duyarlılık ekşi. Ancak Beige Book, biliyorsunuz, bazı sektörlerde işten çıkarmaların başlangıcından, bazı yerlerde fiyatların yükseldiğinden ve bir sürü yatırım kararının kenara itildiğinden bahsediyordu. Bu bir yavaşlamaya işaret etmiyor mu?
BAŞKAN POWELL. Olabilir. Henüz ortaya çıkmadı. Ve biliyorsunuz, hepimiz bu duyguların hepsine bakıyoruz ve sadece daha iyi hissetmek için birçok, birçok bireysel yorumu okuyoruz. Ve biliyorsunuz, işletmeler ve hanehalkları çok geniş çapta endişeli ve, biliyorsunuz, çeşitli ekonomik kararları erteliyor. Ve evet, bu devam ederse ve bu endişeleri gidermek için hiçbir şey olmazsa, o zaman bunun ekonomik verilerde görünmeye başlamasını beklersiniz. Belki bir gecede ortaya çıkmayabilir, ancak haftalar ve aylar içinde ortaya çıkacaktır. Ve bu olabilir, ancak henüz olmadı. Ve ayrıca, bu anlatıyı değiştirebilecek şeyler de var. Demek istediğim, olmadılar, ama bir şeyler hayal etmek mümkün. Ancak bu arada, evet, herkes gibi son derece dikkatli izliyoruz, ancak gerçekten görmüyoruz.
Sayfa 11 / 4
gerçek ekonomik verilerde çok fazla kanıtı henüz yok. Ve bu arada, tüketiciler harcamaya devam ediyor, kredi kartı harcamaları. Bu - biliyorsunuz, hala sağlıklı bir ekonomi, ancak insanlar ve işletmelerin bir kısmında oldukça karamsar bir duyarlılıkla örtülü.
MICHELLE SMITH. Michael.
MICHAEL MCKEE. Michael McKee. Michael McKee, Bloomberg Radyo ve Televizyon'dan. Fed, yakın zamanda eski bir yönetici tarafından "görev sürünmesi" olarak adlandırdığı şey nedeniyle eleştirildi, daha fazla sorunla uğraşıyorsunuz, daha fazla araç kullanıyorsunuz ve sonra bu araçların sonuçlarıyla başa çıkmak için araçlar inşa etmeye başlıyorsunuz, bu da gelecekte daha agresif hareket edeceğinizi varsayımsal hale getiriyor. Bu adil bir eleştiri mi ve bu çerçeve incelemenizde inceleyeceğiniz bir şey mi?
BAŞKAN POWELL. Üzgünüm, o eleştiriyi tekrar söyler misiniz?
MICHAEL MCKEE. Fed'in görev sürünmesiyle uğraştığını, sorunlarla başa çıkmak ve çok ileri gitmek için çok fazla yeni araç kullandığını. Bu - eleştiri, QE ve QE ve QE aldığınız gerçeğine dayanıyordu ve
BAŞKAN POWELL. Oh, tamam. Elbette.
MICHAEL MCKEE. Ve görevimizin dar sınırlarının ötesine geçti.
BAŞKAN POWELL. Yani -- peki, yani, birkaç şey var -- bu aslında görevimizin sınırlarının ötesinde değil. Ben -- bakın, şunu söyleyebilirim, biz - biliyorsunuz, pandemide birkaç yıldır esasen acil durumdaydık ve insanların yaptığımızı gözden geçirmesi ve "Hey, bunu daha iyi ve farklı yapabilirdiniz." demesi çok adil ve çok hoş karşılanıyor. Ve çok duyduğumuz bir şey de QE'yi biraz daha iyi açıklayabileceğimiz. Gerçek zamanlı olarak açıkladığımızı düşündük. Daha iyi açıklayabileceğimiz düşüncesini tamamen kabul ediyorum. QE'ye çok uzun süre devam ettiğimiz konusunda çok fazla düşünce var.
Sayfa 12 / 4
Biliyorsunuz, finansal koşullarda sıkılaşma - keskin bir sıkılaşma istemediğimiz için bunu yaptık, ekonominin hala kırılgan olduğunu düşündüğümüz bir zamanda. Ve bu yüzden uzun süre QE'ye devam ettik. Ve elbette, azalttık ve her şeyi yaptık. Ve sonra hemen QT'ye girdik ve biliyorsunuz, birkaç trilyon düştük. Ama şunu anlıyorum - biliyorsunuz, geriye dönüp baktığımızda kesinlikle daha erken veya daha hızlı azaltabilirdik. Bu kesinlikle doğru. Ama hepsi çok hoş karşılanıyor. Biliyorsunuz, biliyorduk ki gerçek zamanlı olarak bunu yaparken mükemmel olmayacaktık. Ve bu türden, biliyorsunuz, eylem sonrası incelemeler esas. Ve aynı şeyi yapıyoruz - biliyorsunuz, incelememizde, yani bazı konularda.
MICHAEL MCKEE. Orada - o eleştirinin diğer kısmı, görev alanının dışında kalan konuları ele almış olmanızdır, örneğin iklim değişikliği ve belirli grupların istihdam açısından ekonomik politikalarınızdan yararlanmasını sağlamaya çalışmak gibi.
BAŞKAN POWELL. Peki, iklim konusunda, defalarca duyduğunuz gibi, iklim politika yapıcıları olmayacağız ve iklim konusundaki rolümüz çok, çok dar bir rol. Ve bence yaptığımız da bu. İklim konusunda gerçekten çok az şey yaptık. Bunun çok fazla olduğunu söyleyebilirsiniz, yaptığımız bu küçük şey çok fazlaydı, ancak iklimi ele aldığımıza ve çok fazla zaman ve enerji harcadığımıza dair herhangi bir izlenim vermek istemem. Değiliz. Çok, çok dar şeylerimiz var. Bankalar için bir rehberlik yaptık ve sonra bir kezliğine bir stres analizi yaptık, iklim stres analizi, ve hepsi bu. Ve biliyorsunuz, finansal sistemde bulunma ağından çıktık. Dolayısıyla iklim konusunda pek bir şey yapmadık, ancak - ve düşünüyorum - ve bunu birkaç kez açıkça söyledim, bence bizim için gerçekten bir tehlike, bu tür bir görev üstlenmeye çalışmak, ki bu işimize çok dar bir uygulama. Ve biliyorsunuz, risk, eğer gerçekten görev alanınızda olmayan şeyler için giderseniz,
Sayfa 13 / 4
biliyorsunuz, o zaman neden bağımsızsınız? Biliyorsunuz, bence bu çok adil bir soru. Ve bence iklim konusunda bazı insanların düşündüğünden çok daha az şey yaptık. Neyse, işte bu kadar.
MICHAEL MCKEE. İşsizlik oranlarını belirli kategoriler için düşürme sorusunu ele almalı mıydınız?
BAŞKAN POWELL. Bunu yapmadık. Biliyorsunuz, şunu söyledik -- dediğimiz şuydu ki, bireysel, ırksal veya demografik gruplar için herhangi bir işsizlik oranını asla hedeflemedik. Maksimum istihdamın geniş ve kapsayıcı bir hedef olduğunu söyledik. Ve bununla kastettiğimizin, maksimum istihdam hedefimize bakarken ülkenin bütününü göz önünde bulunduracağımız olduğunu düşünüyorum. Elbette, bununla herhangi bir bireysel grubu hedeflemeyecektik, ancak sanırım bazı insanlar, biliyorsunuz, bunu bu şekilde duymak istediler. Ancak bu, bizim - okumanın doğru bir yolu değil, ancak nasıl olduğunu görebiliyorum, biliyorsunuz, belki insanlar bunu kafa karıştırıcı buldu ve, biliyorsunuz, bunu dikkate almamız gerekiyor.
MICHELLE SMITH. Jo Ling.
JO LING KENT. Merhaba, Sayın Başkan, bugün sorumuzu aldığınız için teşekkürler. Ben CBS News'ten Jo Ling Kent. Bekle ve gör dediniz ve ekonomi bugün iyi gidiyor. Ancak tarifelerin etkisi limanlarda zaten görülüyor. Büyük ve küçük işletmeler bunun etkisini hissettiğini söylüyor ve en önemlisi, tüketiciler de hissettiğini söylüyor. Ancak zorluklar burada. Ve beklemek ve görmek yok. Ana cadde için kırılma noktası nedir? Faiz indirimi yapmayı tetiklemek için tam olarak ne olması gerekir?
BAŞKAN POWELL. Peki, biliyorsunuz, verilerde henüz büyük ekonomik etkiler görmüyoruz. Duyarlılığı, daha yüksek fiyatların gelebileceği endişelerini veya benzeri şeyleri görüyoruz, ancak şok henüz gelmedi. Tamam, yani, biliyorsunuz, sadece duyarlılık verilerine değil, ne yapmamız gerektiğini değerlendirirken gerçek ekonomik verilere de bakacağız. Ve unutmayın, iki etkisi olacak. Bunlardan biri ekonomiyi zayıflatmak, ekonomik aktiviteyi zayıflatmak ki bu daha yüksek işsizliğe dönüşüyor, diğeri ise potansiyel olarak daha yüksek enflasyon. Tekrar söylemek gerekirse, bu etkilerin zamanlaması, kapsamı, ölçeği ve kalıcılığı çok, çok belirsiz. Yani, şu anda para politikası için uygun yanıtın ne olduğu hiç de net değil. Ve bu arada, politikamız iyi bir yerde, bu nedenle neyin doğru olduğunu görmek için bekleyebileceğimizi ve hareket edebileceğimizi düşünüyoruz; ne yapmamız gerektiği gerçekten hiç de net değil. Dolayısıyla, insanlar stres ve endişe hissediyor, ancak işsizlik artmadı, iş yaratma iyi, ücretler iyi durumda. Biliyorsunuz, insanlar - işten çıkarmalar - insanlar yüksek seviyelerde işten çıkarılmıyor. Biliyorsunuz, ilk işsizlik başvuruları artmıyor, biliyorsunuz, herhangi bir etkileyici şekilde. Dolayısıyla, ekonominin kendisi hala, biliyorsunuz, sağlam durumda.
Sayfa 14 / 4
tarifelerin etkisi. Ama gerçekten olmadı - o şok henüz gelmedi. Tamam, yani, biliyorsunuz, sadece duyarlılık verilerine değil, ne yapmamız gerektiğini değerlendirirken gerçek ekonomik verilere de bakacağız. Ve unutmayın, biz - iki etkisi olacak. Bunlardan biri ekonomiyi zayıflatmak, ekonomik aktiviteyi zayıflatmak ki bu daha yüksek işsizliğe yol açıyor, diğeri ise potansiyel olarak daha yüksek enflasyon. Tekrar söylemek gerekirse, bu etkilerin zamanlaması, kapsamı, ölçeği ve kalıcılığı çok, çok belirsiz. Yani, şu anda para politikası için uygun yanıtın ne olduğu hiç de net değil. Ve biz - biliyorsunuz - ve bu arada, politikamız iyi bir yerde, bu nedenle neyin doğru olduğunu görmek için bekleyebileceğimizi ve hareket edebileceğimizi düşünüyoruz; ne yapmamız gerektiği gerçekten hiç de net değil. Dolayısıyla, insanlar stres ve endişe hissediyor, ancak işsizlik artmadı, iş yaratma iyi, ücretler iyi durumda. Biliyorsunuz, insanlar - işten çıkarmalar - insanlar yüksek seviyelerde işten çıkarılmıyor. Biliyorsunuz, ilk işsizlik başvuruları artmıyor, biliyorsunuz, herhangi bir etkileyici şekilde. Dolayısıyla, ekonominin kendisi hala, biliyorsunuz, sağlam durumda.
JO LING KENT. Sadece hızlı bir takip sorusu, Başkan Trump şimdi sizin Başkanlıktan ayrılmanızı planlamadığını söylüyor. Bunu duyduğunuzda ne düşündünüz?
BAŞKAN POWELL. Bu konuda size söyleyecek başka bir şeyim yok. Bu konuyu oldukça detaylı bir şekilde ele aldığımı düşünüyorum, teşekkür ederim.
MICHELLE SMITH. Chris.
CHRIS RUGABER. Merhaba, teşekkür ederim, Chris Rugaber, Associated Press ile. Peki, sadece takip etmek istedim. Daha önce, Fed'in - biliyorsunuz, bu yılın ilerleyen dönemlerinde ne tür faiz kararları alacağı konusunda belirsizlik olduğunu söylediğiniz gibi geldi. Peki, bu - biliyorsunuz, Mart ayındaki basın toplantısından gelen o rehberlik, bu noktada olaylar tarafından aşılmış mı?
Sayfa 15 / 4
Şimdi - son basın toplantısından bu yana rehberlik, bu noktada olaylar tarafından aşılmış mı?
BAŞKAN POWELL. Biliyorsunuz, her toplantıda Ekonomik Projeksiyonlar Özeti yapmıyoruz, biliyorsunuz. Bunu iki toplantıda bir yapıyoruz. Ve bu yüzden, bunu yapmadığımız toplantı buydu. Ve ben - biliyorsunuz, insanları da anket yapmıyoruz, bu yüzden nerede olduğumuza dair belirli bir projeksiyon yapmaya gerçekten cesaret etmek istemem. Haziran toplantısı var ve başka bir SEP'niz olacak. Bugün burada ne olacağına dair bir tahmin yürütmeyeceğim. Tekrar, söyleyeceğim şey, politika oranımızın iyi bir yerde olduğunu düşünüyoruz. Potansiyel gelişmelere zamanında yanıt vermek için iyi bir konumda olduğumuzu düşünüyoruz. Oradayız; ve bu - olayların nasıl geliştiğine bağlı olarak, faiz artışlarını içerebilir - pardon, faiz indirimlerini. Biliyorsunuz, nerede olduğumuzda bizi tutmayı içerebilir. Sadece görmemiz gerekiyor, biliyorsunuz, kararları vermeden önce olayların nasıl geliştiğini.
CHRIS RUGABER. Harika. Ve sadece şunu takip etmek için, yani, Fed'in hem artan işsizlikle hem de artan enflasyonla nasıl başa çıkacağını ele aldığınızda, birini ele almanın diğerini nasıl şiddetlendirebileceği hakkında nasıl düşünüyorsunuz? Yani işsizliği azaltmak için bir faiz indirimi enflasyonu kötüleştirebilir ve bunun tersi de geçerlidir, bunu nasıl hallediyorsunuz?
BAŞKAN POWELL. Peki, ikili hedeflerin gerilim içinde olduğu bu konuyu tam olarak yakaladınız, bu çok zorlu bir soru. Şimdi, bir hedefin çok uzakta olduğu, bir değişkenin diğerinden çok daha uzakta olduğu bir durum olabilir. Ve eğer öyleyse, o hedefe odaklanırsınız. Ve açıkçası, durum buydu - gerçekten gerilim içinde oldukları bir durum değildi. Ancak 2022'ye geri dönerseniz, enflasyona odaklanmamız gerektiği çok açıktı. İşgücü piyasası da süper sıkıydı, bu yüzden gerçek bir takas değildi. Biliyorsunuz, eğer - sanırım biliyorsunuz.
Sayfa 16 / 4
çerçeve belgemizin ne söylediği. Her hedeften ne kadar uzakta olduğuna bakacağımızı söylüyor - her değişken hedeften ne kadar uzakta ve oraya ulaşmak için ne kadar süreceğini de hesaba katacağız. Yani biliyorsunuz, bu - potansiyel olarak çok zorlu bir karar olacak. Ancak veriler öyle bir şekilde kırılabilir ki öyle olmaz. Biliyorsunuz, bunun bildiğimizi sanmıyorum. Veriler kolayca birini veya diğerini destekleyebilir. Ve şu anda yapmanın bir yolu yok - bir seçim yapmaya gerek yok ve bunu yapmak için gerçek bir temel yok.
MICHELLE SMITH. Victoria.
VICTORIA GUIDA. Merhaba, Victoria Guida, Politico ile. Sormak istedim, Kongre şu anda vergi kesintilerini genişletme - harcama kesintilerini tartışıyor. Ve borcun yolunun sürdürülemez olduğu hakkında defalarca konuştuğunuzu biliyorum. Ancak ekonominin yavaşladığını, potansiyel olarak hatta resesyonu konuştuğumuz göz önüne alındığında, şu anda harcama kesintilerinin büyümeyi daha da yavaşlatma tehlikesi olup olmadığını merak ediyordum.
BAŞKAN POWELL. Biliyorsunuz, Kongre'ye mali tavsiye vermiyoruz. Ne yapacaklarsa onu alıyoruz ve modellerimizde ve ekonomiye ilişkin değerlendirmemizde kullanıyoruz, bu yüzden o konuda spekülasyon yapmak istemem. Demek istediğim, biliyoruz ki borç sürdürülemez bir seviyede - sürdürülemez bir yolda - sürdürülemez bir seviyede değil, ancak sürdürülemez bir yolda ve bizi sürdürülebilir bir yola nasıl döndüreceklerini bulmak Kongre'ye kalmış ve, biliyorsunuz, onlara tavsiye vermek bize kalmış değil.
VICTORIA GUIDA. Peki, makroekonomik koşulları dikkate almaları gerektiğini düşünüyor musunuz?
BAŞKAN POWELL. Bence benim tavsiyeme ve maliye politikası konusunda ne yapacakları konusundaki tavsiyemize para politikası konusunda bizim tavsiyemize ihtiyaç duyduklarından daha fazla ihtiyaçları yok.
MICHELLE SMITH. Andrew.
Sayfa 17 / 4
ANDREW ACKERMAN. Teşekkürler, Sayın Başkan, Washington Post'tan Andrew Ackerman. Geçen yıl Jackson Hole yorumlarınızda, işgücü piyasasındaki daha fazla soğumayı memnuniyetle karşılamayacağınızı söylemiştiniz. İşsizlik oranı o zaman yüzde 4,2 idi, ki şu anda da öyle. Tahminciler - birçok tahminci şimdi daha yüksek işsizlik oranı tahmin ediyor. İşgücü piyasası koşullarındaki zayıflamaya karşı toleransınız bir yıl öncesine göre nasıl değişti?
BAŞKAN POWELL. Yani oldukça farklı bir durumdu. Geçen yıl olan şuydu ki, altı, sekiz, yedi ay boyunca işsizlik oranı neredeyse tam bir puan arttı ve her ay tık, tık, tık, tık, tık oldu. Ve biliyorsunuz, her yerde insanlar işgücü piyasasındaki aşağı yönlü risklerden bahsediyordu. Aynı zamanda, bordrolu iş sayıları yumuşuyor ve yumuşuyor. Dolayısıyla işgücü piyasasındaki aşağı yönlü riskler hakkında gerçekten açık bir endişe vardı. Ve Jackson Hole'da ve ardından Eylül ayında, biliyorsunuz, bunu açıkça ele almak istedik. Bizim orada olduğumuzu göstermek istedik - yani, birkaç yıldır enflasyon için oradaydık ve işgücü piyasası için de orada olduğumuzu göstermek istedik. Ve o sinyali göndermemiz önemliydi. Neyse ki, o zamandan beri işgücü piyasası gerçekten - ve işsizlik oranı, biliyorsunuz, maksimum istihdamın ana akım tahminlerinin aralığında, yana doğru hareket ediyor. Dolayısıyla bu endişe büyük ölçüde azaldı. Yani biliyorsunuz, yüzde 4,2 işsizlik oranındasınız. Çok farklı bir durumdaydık bence. Ve şimdi öyle bir durumdayız ki, biliyorsunuz, hem daha yüksek enflasyon hem de daha yüksek işsizlik riskleri arttı, bildirimimizde belirttiğimiz gibi, ve bu ikisini de izlemeliyiz. Potansiyel olarak ikisi arasında bir takas veya gerilim olabileceği potansiyel bir durumumuz var. Bunu henüz görmüyoruz ve görmeyebiliriz, ancak elimizdeki bu ve bu yüzden durumun çok farklı olduğunu düşünüyorum.
Sayfa 18 / 4
ANDREW ACKERMAN. Yani, sanırım takip etmek istiyorum, işsizlik oranında ne kadar artışa tahammül edebileceğinizi sorarak.
BAŞKAN POWELL. Evet, size -- biliyorsunuz, belirli bir sayı vermeye çalışmayacağım. Sadece şunu söyleyeceğim, biz - hem değişkenlere bakmalıyız hem de hangisinin, biliyorsunuz, diğerinden daha fazla dikkatimizi gerektirdiği - bu, politikalarla ne yapmamız gerektiğini söyleyecektir. Onlar aşağı yukarı - biliyorsunuz, eşit derecede uzak ve eşit derecede veya uzak olmayan, o zaman bu değerlendirmeyi yapmamız gerekmiyor. Biliyorsunuz, değerlendirme siz bekliyorsunuz. Yani, sayı açısından ne görmemiz gerektiği konusunda gerçekten spesifik olmaya çalışmayacağım. Ama eğer - bakın, eğer görseydik, biliyorsunuz, işgücü piyasasında önemli bir bozulma, tabii ki bu iki değişkenimizden biri ve onu destekleyebiliriz. Umarım aynı zamanda enflasyonun çok kötü olduğu bir zamanda da gelmezdi. Ve yine, burada spekülasyon yapıyoruz. Bunların hiçbirini bilmiyoruz. Bu çok hipotetik. Sadece nasıl gelişeceğini bekleyip görmemiz gerekiyor.
ANDREW ACKERMAN. Teşekkürler.
MICHELLE SMITH. Claire.
CLAIRE JONES. Claire Jones, Financial Times. Biraz netlik elde etme açısından, hafta sonu Cenevre'de ABD ve Çin arasında bazı görüşmeler yaptık. Birçok ekonomist - soruyorlar - o görüşmelerden duyduklarımıza - ne kadar önem verdiklerini. ABD ekonomisinin gelecekte nasıl olacağını değerlendirme açısından ne kadar önem veriyorsunuz? Ve benzer bir şekilde, biliyorsunuz, bazı ekonomistler, eğer ABD ve Çin arasındaki ilişkileri düzeltmezsek, burada bir pandemi görme riskiyle karşı karşıya kalacağımız, kıtlık ve daha yüksek fiyatlarla karşılaşacağımız günlerden, haftalardan bahsetmiyorlar. Bu konuda da sizin görüşünüzü almak iyi olurdu.
Sayfa 19 / 4
BAŞKAN POWELL. Biliyorsunuz, bu görüşmeler bizim hiçbir şekilde dahil olmadığımız görüşmeler, bu yüzden bunlar hakkında doğrudan yorum yapamam. Ama şunu söyleyeceğim, biliyorsunuz, Mart toplantısından çıkarken, biz halkın genel olarak tarifelerin nereye gideceği hakkında bir değerlendirmesi vardı ve sonra 2 Nisan oldu ve gördüğüm ve tahminimizdeki tahminlerde gerçekten beklenenden önemli ölçüde daha büyüktü. Yani şimdi farklı bir - yeni bir aşamadayız, Yönetimin önemli ticaret ortaklarımızdan birçoğuyla görüşmelere başladığı yeni bir aşamaya giriyoruz. Ve bu - bu, tabloyu maddi olarak değiştirme potansiyeline sahip veya değil. Ve bu yüzden bunun nasıl sonuçlanacağının çok önemli olacağını düşünüyorum. Ama ben - biliyorsunuz, sadece bekleyip nasıl işe yarayacağını görmemiz gerekiyor. Bu kesinlikle tabloyu değiştirebilir ve biliyorsunuz, gerçekler değiştiğinde ne olacağı hakkında kesin kararlar vermemeye özen gösteriyoruz.
CLAIRE JONES. Ve bu gerilimler üzerinden Çin'den düşen gemi ve hacimler hakkında, yani, eğer bu çok hızlı çözülmezse önümüzdeki haftalarda mal kıtlığı ve daha yüksek fiyatlar görmeye başlayabileceğimiz endişesini paylaşıyor musunuz?
BAŞKAN POWELL. Biliyorsunuz, kendimi - değiliz - bu şeylerin zamanlaması hakkında sorulara sözlü olarak bile karışmamalıyız. Evet, - tabii ki tüm bu verileri takip ediyoruz. Nakliye verilerini görüyoruz. Hepsini görüyoruz. Ama nihayetinde, bu Yönetimin yapması gereken bir şey. Bu - biliyorsunuz, bu onların görevi, bizim değil. Ve biliyorum ki, gördüğünüz gibi, tekrar - birçok ulusla görüşmeler yapmaya başlıyorlar. Ve bu, tabloyu maddi olarak değiştirme potansiyeline sahip, bu yüzden sadece bekleyip görmemiz gerekecek.
MICHELLE SMITH. Kosuke.
KOSUKE TAKAMI. Kosuke Takami, Nikkei ile. Bunu yaptığınız için teşekkürler. İlk çeyrekte ithal edilen malların hacmi önemli ölçüde arttı. Ama bu kararın tarifenin enflasyon üzerindeki etkisinde bir gecikmeye neden olabileceğini düşünüyor musunuz, ve bu belirsizliği azaltmak için daha uzun süreceği anlamına mı geliyor?
Sayfa 20 / 4
tarifenin enflasyon üzerindeki etkisinde bir gecikmeye neden olması ve bunun belirsizliği azaltmak için daha uzun süreceği anlamına gelmesi.
BAŞKAN POWELL. Bugün aldığımız karar mı? Hangi karar?
KOSUKE TAKAMI. Yani gelecekteki kararlar. Yani ithalat hacmi -
BAŞKAN POWELL. Evet.
KOSUKE TAKAMI. İthal edilen mallar önemli ölçüde arttı. Yani ithal enflasyonun etkisi gecikebilir. Yani etki nedir – Tamam. -- gelecekteki kararınız?
BAŞKAN POWELL. Tamam, yani, bence şunu düşünüyoruz - biliyorsunuz, ithalatta büyük bir artış oldu, değil mi, çok büyük, tarihsel olarak çok büyük, gerçekten, ve tarifeleri yenmek için ve şimdi bu aslında tersine dönmeli, böylece - biliyorsunuz, bu ihracat eksi ithalat arasındaki fark, bu yüzden - ve ithalatlar çok büyüktü ve bu yüzden ABD GSYİH'sine - ilk çeyrekte yıllıklandırılmış GSYİH'ye çok olumsuz bir katkı sağladı, hepimizin bildiği gibi. Dolayısıyla bu, ikinci çeyrekte tersine dönebilir, böylece, biliyorsunuz, - alışılmadık derecede büyük bir katkımız olur - alışılmadık derecede olumlu. İthalatlar keskin bir şekilde düştüğünde bu çok muhtemel. Ayrıca ilk çeyreğin - yeniden düzenlemeleri de olabilir. Tüketici harcamalarının daha yüksek olduğu ortaya çıkacaktır. Stokların daha yüksek olduğu ortaya çıkacaktır. Ve bu yüzden o verilerin revize edildiğini göreceksiniz. Üçüncü çeyreğe de gidebilir. Ve bu yüzden düşünüyorum ki - bu bütün süreç ABD talebinin temiz bir değerlendirmesini yapmayı biraz daha zorlaştıracak. Devlet veya - stoklar, devlet stokları içermeyen özel yurtiçi nihai alımlardan bahsettim. Neyse, özel talebin daha temiz bir okuması, evet. Ama o da muhtemelen biraz - biliyorsunuz, tarifelenecek ithalat için güçlü talep nedeniyle biraz abartıldı. Dolayısıyla bu biraz abartılı olabilir. İlk çeyrekte gerçekten iyi bir okuma, yüzde üç PDFP. Bu aslında abartılı olabilir. Dolayısıyla - kararlarımızı etkilemeyecek. Ancak şunu söyleyeceğim ki, bu biraz
Sayfa 21 / 4
kafa karıştırıcı ve bunu genel halka açıklamamızdan daha az kafa karıştırıcı olması muhtemeldir. Biliyorsunuz, karmaşık ve, biliyorsunuz, GSYİH bir sinyal gönderiyor, PDFP bir sinyal gönderiyor. Biraz kafa karıştırıcı. Ama bence ne olduğunu anlıyoruz ve bu bizim için bir şeyleri değiştirmeyecek.
MICHELLE SMITH. Courtenay.
COURTENAY BROWN. Teşekkürler, Courtenay Brown, Axios'tan. Sanırım, biliyorsunuz, potansiyel işten çıkarmalar, fiyat artışları, ekonomik yavaşlama gibi bazı göstergeler hakkında konuştuk, hepsi yumuşak verilerde açıkça görülüyor. Merak ediyorum, Fed neden bu sert verilere yansımak için beklemek zorunda, biliyorsunuz, herhangi bir para politikası kararı almak için, özellikle sert veriler o kadar zamanlı değilse veya tarife ile ilgili etkiler tarafından bozulabilirse. Yumuşak verilerin bir tür yanlış uyarı olabileceğinden endişeleniyor musunuz?
BAŞKAN POWELL. Hayır. Yani, bakın, bakın, ekonomilerin durumuna bakın. İşgücü piyasası sağlam, enflasyon düşük. İşler gelişene kadar sabırlı olabiliriz. Şu anda beklememizin gerçek bir maliyeti yok. Ayrıca, hissettiğimiz şey, neyin doğru olduğundan emin değiliz. Biliyorsunuz, enflasyonda bir artış olmalı, işsizlikte bir artış olmalı. Bunlar farklı yanıtlar gerektirir. Ve bu yüzden bilene kadar - potansiyel olarak farklı yanıtlar gerektirir. Ve bu yüzden bilene kadar, bekleyip görme yeteneğimiz var. Ve Komitedeki herkes beklemeyi destekledi, bu oldukça net bir karar gibi görünüyor. Ve bu yüzden bekliyoruz.
COURTENAY BROWN. Sadece çok hızlı bir takip sorusu, pandemideki yumuşak verilerde ifade edilen duyguların sert ekonomik verilere dönüşmediği bir tür atmosfer seansı vardı, isterseniz. Yumuşak anket verilerindeki işaretleri yorumlarken bunun hakkında nasıl düşünüyorsunuz?
Sayfa 22 / 4
BAŞKAN POWELL. Biliyorsunuz, birkaç yıl geriye dönüp baktığımda, duyarlılık verileri ile tüketici harcamaları arasındaki bağlantı zayıf olmuştur. Hiç güçlü bir bağlantı olmadı. Öte yandan, bu hız ve büyüklükte bir hareket görmedik. Dolayısıyla, buna bakıyor ve tamamen göz ardı ediyor olmamız söz konusu olmaz. Ama bekleyip görmek için başka bir sebep. Pandemi sırasında birkaç yıl geçirdiğinizde, insanların sadece çok karamsar anketler yapıp para harcadıklarını biliyorsunuz. Yani bu olabilir ve bir dereceye kadar burada da olabilir. Sadece bilmiyoruz. Ancak bu, duyarlılıkta aşırı bir değişimdir ve bu nedenle hiçbirimiz buna bakıp bir şekilde kesin olduğumuzu söylemiyoruz. Değiliz.
MICHELLE SMITH. Matt.
MATT EGAN. Teşekkürler, Sayın Başkan Powell, Matt Egan, CNN ile. Daha önce nakliye verilerini izlediğinizden bahsettiniz. Ve nakliye verilerinde Çin'den Los Angeles Limanı'na yapılan ithalatın düştüğünü gördük. Ve bu, potansiyel kıtlıklar hakkında endişelere yol açtı. Fed'in, tarifeler önemli tedarik zinciri kesintilerine neden olursa, fiyatların ve enflasyon beklentilerinin kontrolden çıkmamasını sağlamak için hangi araçları, eğer varsa, kullanabileceği?
BAŞKAN POWELL. Demek istediğim, tedarik zinciri sorunlarıyla başa çıkmada iyi olan türden araçlara sahip değiliz. Hiç yok. Bu, yönetim ve her şeyden çok özel sektörün işi. Biliyorsunuz, faiz oranı aracımızla yapabileceğimiz şey, talebi desteklememiz veya daha az destekleyici olmamızdır. Ve bu - tedarik zinciri sorunlarını düzeltmeye çalışmanın çok verimsiz bir yolu olacaktır. Ama biliyorsunuz, henüz enflasyon görmüyoruz. Tabii ki herkes gibi aynı hikayeleri okuyoruz ve aynı verileri izliyoruz. Ve biliyorsunuz, şu anda enflasyon görüyoruz, biliyorsunuz, oldukça düşük bir seviyede yanlara doğru hareket ediyor.
MATT EGAN. Eğer devam edersem, Başkan Trump'ın görev süreniz gelecek yıl sona erdiğinde büyük olasılıkla yerinize birini atayacağını belirtti. Peki pozisyonunuzu nasıl etkiliyor?
Sayfa 23 / 4
Ocak 2028'e kadar devam ediyor, sanırım. Artık Başkan olmasanız bile Fed Kurulu'nda kalmayı düşünür müsünüz?
BAŞKAN POWELL. O halde bu konuda size söyleyecek bir şeyim yok. Tüm odağım - ve meslektaşlarımın odağı, biliyorsunuz, bu zorlu geçidi aşmaya çalışmak, doğru kararları vermeye çalışmak. Hizmet ettiğimiz insanlar için en iyi kararları vermek istediğimizi biliyoruz. Gece gündüz düşündüğümüz şey bu. Ve bu zorlu bir durum ve şu anda odağımızın yüzde 100'ü bu.
MICHELLE SMITH. Michelle Smith. Hadi Jennifer'a son soru için gidelim.
JENNIFER SCHONBERGER. Çok teşekkür ederim, Sayın Başkan Powell, Jennifer Schonberger, Yahoo Finance ile. Kamu kayıtlarınız, bu yıl şu ana kadar Başkan Trump ile hiçbir toplantınız olmadığını gösteriyor. Geçmiş Başkanlar Obama, Bush ve Clinton'ın hepsi Fed başkanlarıyla görüştü. Ve ilk döneminde Trump ile görüştünüz. Neden henüz Başkan'la bir toplantı talep etmediniz?
BAŞKAN POWELL. Hiçbir Başkan'dan toplantı talep etmedim; ve asla etmeyeceğim. Değil - bunu yapmazdım. Bir toplantı talep etmem için asla bir neden yok. Her zaman diğer yöne doğru olmuştur.
JENNIFER SCHONBERGER. Peki, fırsat verilirse görüşmek ister miydiniz?
BAŞKAN POWELL. Hiç -
JENNIFER SCHONBERGER. Daha fazla bilgi almak için mi?
BAŞKAN POWELL. Hiç - bu benim inisiyatifim değil. Fed başkanının Başkan'la görüşme talep etmesi gerektiğini sanmıyorum, ancak bazıları yapmış olabilir. Ben hiç yapmadım ve kendimi bunu yaparken hayal edemiyorum. Bu - ben
Sayfa 24 / 4
Bence her zaman diğer yöne doğru geliyor, bir Başkan sizinle görüşmek istiyor. Ama bu olmadı.
JENNIFER SCHONBERGER. Ve eğer para politikası hakkında bir soru sormak istersem; faiz indirim zamanı geldiğinde, istihdam zayıflarken enflasyon hedefini dengede tutmak için faizlerin ne kadar aşağı gelmesi gerektiğini nasıl belirleyeceksiniz?
BAŞKAN POWELL. Biliyorsunuz, sanırım bir yön belirledikten sonra - net bir yön, nasıl hızlı hareket edeceğimiz ve bu tür şeyler hakkında bir karar verebiliriz. Yani asıl zor soru zamanlama, sanırım, ve bu ne zaman netleşecek? Ve neyse ki, bahsettiğim gibi, politikamız iyi bir yerde, ekonomi iyi bir yerde ve uygun olduğunu düşünüyoruz, işler gelişene kadar sabırlı olmak ve ne yapmamız gerektiği konusunda daha fazla netlik elde etmek için beklemek. Çok teşekkürler.
Sayfa 25 / 4
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder